bopen

facebook_icon

Coach & Bikefit updated their cover photo. ... See MoreSee Less

Den ”forkerte” beslutning i fitlaboritoriet kan ”koste dyrt” på farten!

Jeg hører jævnligt fra både cykelryttere og triatleter at NU har de fundet den optimale balance mellem komfort og aerodynamik (eller fået at vide at de har det).

Udsagn der kommer uden at have valide test data at forholde sig til - enten at teste det af selv eller få hjælp dertil.

Kig godt på de 2 positioner jeg har testet her.

Positioner som i øvrigt umiddelbart var stort set ens - og lige komfortable iøvrigt.

Begge positioner er hurtige for sure.

MEN - den ene position er MARKANT hurtigere end den anden – og det kan let variere fra rytter til rytter hvad det er der virker hurtigst.

I dette tilfælde her er der 11 watt sparet ved race pace hvis man tager det det rigtige valg af de to - og chancen for at ramme rigtigt i det konkrete tilfælde herer jo fifty-fifty 🙂

11 watt lyder måske ikke af meget umiddelbart.
Men i dette tilfælde svarer det ca. til et helt års træning – det er ca 3,5% i raw power.

Sagt på en anden måde – det mindst optimale valg af de to sætter dig et helt års træning tilbage på race day!

Hvis du også synes det er fedt at DU har taget det rigtige valg inden næste race eller rekordforsøg – så husk at teste det af INDEN race.

Et lille tip herfra:
Alene det at få dit hovede ned under "radarhøjde" sparer dig for meget energi og kan mærkes på farten - husk at komfort ikke nøsvendigvis er mange ekstra spacers under styret 🙂

Kan du ikke finde ud af at teste din position af selv så book en #aerotest eller måske dit næste #bikefit hos #coachbikefit og få din position til at spille.

Coach & Bikefit kan teste dig i REAL LIFE conditions - og du har mulighed for at blive #aerotestet både udendørs på landevejen og på indendørs på cykelbanen .

#Knowhow #CoachBikefit #Aero
... See MoreSee Less

Den ”forkerte” beslutning i fitlaboritoriet kan ”koste dyrt” på farten!

Jeg hører jævnligt fra både cykelryttere og triatleter at NU har de fundet  den optimale balance mellem komfort og aerodynamik (eller fået at vide at de har det).

Udsagn der kommer uden at have valide test data at forholde sig til - enten at teste det af selv eller få hjælp dertil.

Kig godt på de 2 positioner jeg har testet her.

Positioner som i øvrigt umiddelbart var stort set ens - og lige komfortable iøvrigt.

Begge positioner er hurtige for sure.

MEN - den ene position er MARKANT hurtigere end den anden – og det kan let variere fra rytter til rytter hvad det er der virker hurtigst.

I dette tilfælde her er der 11 watt sparet ved race pace hvis man tager det det rigtige valg af de to - og chancen for at ramme rigtigt i det konkrete tilfælde herer jo fifty-fifty :)

11 watt lyder måske ikke af meget umiddelbart. 
Men i dette tilfælde svarer det ca. til et helt års træning – det er ca 3,5% i raw power.

Sagt på en anden måde – det mindst optimale valg af de to sætter dig et helt års træning tilbage på race day!

Hvis du også synes det er fedt at DU har taget det rigtige valg inden næste race eller rekordforsøg – så husk at teste det af INDEN race.

Et lille tip herfra:
Alene det at få dit hovede ned under radarhøjde sparer dig for meget energi og kan mærkes på farten - husk at komfort ikke nøsvendigvis er mange ekstra spacers under styret  :)

Kan du ikke finde ud af at teste din position af selv så book en #aerotest eller måske dit næste #bikefit hos #coachbikefit og få din position til at spille.

Coach & Bikefit kan teste dig i REAL LIFE conditions - og du har mulighed for at blive #aerotestet både udendørs på landevejen og på indendørs på cykelbanen .

#Knowhow #CoachBikefit #Aero

Julius Schmidt, Jens Nørregaard and 23 others like this

Tonny JensenGår ud fra at det så er nederste billede der er det hurtige ? Man kan vel så også udlede at det ikke hjælper at samle hænderne som der er gjort på øverste billede ?

3 weeks ago

1 Reply

Avatar

Henrik EckertBrian Nielsen Hesselø nu afslørede Nicolai lige hemmeligheden om hvorfor jeg kunne løbe som anden duracell kanin på Øresund tri

3 weeks ago   ·  1
Avatar

Jan LethNu har det vel også noget med krop, alder, smidighed og lign at gøre!

3 weeks ago

1 Reply

Avatar

Comment on Facebook

Coach & Bikefit added 4 new photos — at Running26.

153 km i bogen på crosscyklen idag - BUM👊👍

Så er oktober ligesom skudt igang med en god (og lang) cykeltur.

Dagen idag gik med at have en bunden opgave til #3Backroads gravel race med start og mål hos #running26

Stor respekt til valg af rute - Den spillede MAX - jeg ved ikke hvor de fik fundet alle de små stier henne med det var fantastisk at se Nordsjælland fra en helt ny side 🤘😊

Godt at vejret var fino også, så fik jeg lige cyklet ind til Charlottenlund inden start og retur hjem bagefter.

Husk også at hvis du ikke er tilpas på din terræncykel (CX eller mtb) så book en tid hos #coachbikefit og få tingene til at spille max🤙👍

God søndag eftermiddag derude😊
... See MoreSee Less

153 km i bogen på crosscyklen idag - BUM👊👍

Så er oktober ligesom skudt igang med en god (og lang) cykeltur.

Dagen idag gik med at have en bunden opgave til #3Backroads gravel race med start og mål hos #running26

Stor respekt til valg af rute - Den spillede MAX - jeg ved ikke hvor de fik fundet alle de små stier henne med det var fantastisk at se Nordsjælland fra en helt ny side 🤘😊

Godt at vejret var fino også, så fik jeg lige cyklet ind til Charlottenlund inden start og retur hjem bagefter.

Husk også at hvis du ikke er tilpas på din terræncykel (CX eller mtb) så book en tid hos #coachbikefit og få tingene til at spille max🤙👍

God søndag eftermiddag derude😊

Morten Christiansen, Piet Kobusch Simonsen and 23 others like this

Eske AasvangHej Nicolai. Lyder fedt! Kan du oplade eller linke til ruten?

3 weeks ago

1 Reply

Avatar

Karsten Zahle ThygesenFed fed rute 👍

3 weeks ago   ·  1
Avatar

Comment on Facebook

Coach & Bikefit added a photo and 2 videos — at Coach & Bikefit.

Photos from Coach & Bikefit's post
HVAD KAN HENTES PÅ EN AERO TEST?

Her er lidt tal og video fra den aero test dag jeg afholdt i lørdags på Flyvestation Værløse.

Og for ikke at spamme FB for meget så får I kun lidt rytter data fra en enkelt rytter 😊

Tidsbesparelsen er regnet ud på ryttrens IM race pace 255 watt, rytter er 190cm og baseline er kørt med 3 egers hjulsæt.

Jeg nåede ikke at få video af baseline med rigtige hjul men positionen er den samme som videoen viser.

HVAD BLEV ÆNDRET?

Vi foretog faktisk kun mindre ændringer - sadel blev korrigeret i længderetningen 5mm og styret droppet ca 1,5cm - uden at komforten blev tilsidesat vel at mærke!

Der er ikke iøvrigt ikke skiftet dele eller andet på cyklen - kun justeret på mindre ting og talt om hvordan man rent faktisk skal fokusere på at sidde korrekt på cyklen samtidig.

TIDSBESPARELSE PÅ EN IM I DETTE TILFÆLDE:

8 minutter og 6 sekunder

Det svarer til 27 watt sparet i denne case her, hvilket modsvarer til over 2 års hård målrettet træning (uden rødvin og flæskesværer til jul) for en rytter der er i god form i forvejen.

Tallene taler vist for sig selv, men det kan være en gide ide at huske INDEN du skal ud at investere i nyt udstyr. 😊

Vi testede også 2 forskellige speed toppe af for at se hvad forskellen var - og det er IKKE ligemeget hvad man har på selvom toppen sidder tæt.

De sidste 2 test viser at selvom man finder en speed top der måske sidder tættere kan den godt være langsommere

Der er næsten 2 minutter tabt på at skifte til en dårligere speed top i dette tilfælde her - se de sidste 2 søjler til højre i søjlediagrammet.

Vi testede også 2 forskellige hjelme af og fand at det ikke gav nævneværdigt at skifte hjelm ud til en anden der så hurtigere ud så de små 2.700 til en ny hjelm kunne godt gemmes i sparegrisen også 🙂

At få dit gennemtestet dit udstyr er med stor sandsynlig de BILLIGSTE watt/krone du kan købe.

Real World testing i Real Life conditions.
PS: nogle af de ting jeg tester der giver DIG en fordel kan ikke testes i et studio…….🤔

Vil du vide hvad der gør dig hurtig - og hvor meget en ændring koster i watt enten positivt eller negativt - så kan det være en rigtig god idé at tale med Coach & Bikefit.😊

#aero #knowhow #coachbikefit #freespeed
... See MoreSee Less

Kristian Sømer, Randy Wahl and 23 others like this

View previous comments

Lars BramsløwMåler du samtidigt watt og fart? Så skal man køre på 'din' cykel.

1 month ago
Avatar

Coach & BikefitDu kører selvfølgelig med dit eget grej ellers giver det ikke mening Har du ikke selv en wattmåler kan jeg stille en til rådighed😊

1 month ago
Avatar

Mikkel Valentin MeierKommer der flere testdage? 🙂 Kunne være super, at få tjekket det hele igennem.. 🙂

1 month ago

3 Replies

Avatar

Christian StounbergKristian Høgenhaug

1 month ago   ·  2
Avatar

Stefanie SchlurickeSebastian Schluricke

1 month ago   ·  1
Avatar

Kirsten YirticiFrederik Mathias Bonde

1 month ago   ·  1
Avatar

Amanda Guldbæk HansenTorben Hansen Mark Kjellman

1 month ago
Avatar

Comment on Facebook

Coach & Bikefit is at Coach & Bikefit.

AERO TEST DAG
============
Lørdag den 16. September kl 9.

Lokation: Flyvestation Værløse
===================

Skal du til IM KONA til oktober og har brug for at have 100% styr på dit cykelsetup, så tjeck videoen her ud👍

-Inden du ✈️8000 km væk for at stå klar til start 😎🤙

-og har du en ven eller veninde det kan have interesse for så er det helt ok at dele opslaget😊
... See MoreSee Less

Poul Petersen, Monique Palmvig and 23 others like this

View previous comments

Cristian Leonardo PonceSimon Wendelboe

1 month ago   ·  1
Avatar

Morten Falk JørgensenJens Irgens Kasper Rebenstorf

1 month ago   ·  1
Avatar

Rolf KjøllerJeg var på 'Flyveren og teste med Nicolai i august. Kan klart anbefales!

1 month ago
Avatar

Sebastian HartvigsenPænt stærk udmelding !!!

1 month ago
Avatar

Michael ØstergaardPia Bille Glottrup til din mand.

1 month ago
Avatar

René VendtJamen vi ses lørdag også så 👍

1 month ago   ·  1
Avatar

Jack KuhlmannStrærk udmelding. 👍🏻 venter dog til forår da jeg ikke skal til Kona😂

1 month ago
Avatar

Peter SølverKa stærkt anbefale Nicolai 👍💪

1 month ago
Avatar

Rudi BremsMathias Norsgaard Jørgensen

1 month ago
Avatar

Rudi BremsMartin Dal

1 month ago
Avatar

Martin DalHvis man kører alm. racercykel, cross eller mtb er der så også mulighed for samme aftale?

1 month ago

1 Reply

Avatar

Kenneth CarlsenJeg har været test person på en del af det og der var en del at hente på forskellige parametre selvom jeg i forvejen kører friskt tempo. Kan klart anbefale Nicolai Norrids tests

1 month ago   ·  1
Avatar

Henrik EckertJeppe Juhl

1 month ago

1 Reply

Avatar

Brian Nielsen HesseløPatrick Molin Lyons 🙂

1 month ago
Avatar

Claus PetersenThomas S. Laursen

1 month ago
Avatar

Comment on Facebook